Naiskauneutta, osa X

Olen väsynyt kauniisiin naisiin. Heitä on liikaa. Joka paikassa tulee vastaan kaunis nainen, ja jos ei tule, niin ohitapa jokin myyntipiste! Kauniit naiset katsovat kaupiteltavien lehtien kansista, televisiosta, netistä, patsaista, tauluista, reliefeistä, luolamaalauksista ja tatuoinneista. Minä olen väsynyt siihen. Se ei tarkoita, ettenkö rakastaisi kauniita naisia, mutta väsyyhän sitä moneen muuhunkin asiaan, josta pitää kovasti. Olen joskus väsynyt seksiinkin - tilapäisesti.

Minä rakastan kauniita naisia kaikin tavoin: romanttisesti, platonisesti, yyberseksuaalisesti, palavasti, etäältä, läheltä, päältä, alta, edestä, takaa. Minä ihailen heitä kohtuuttomasti. Ajattelen kauniita naisia ylen aikaa ja lähes tauotta - paitsi jos ajattelen sähkökitaroita, purjeveneitä, moottoripyöriä tai läheisiäni. Ajattelen heitä paljon enemmän kuin ilmastonmuutosta tai maailmanrauhaa. Olen tässä asiassa täysin kohtuuton.

Todelllisuudessa olen hyvin maltillinen. En huutele kauniille naisille, enkä edes rumille. En kähmi heitä humalassa tai ruuhkabussissa. Panen kyllä merkille, kun näen kauniin naisen ja katsonkin, mutta en tuijota. Enkä kuolaa, leukani pysyy kuivana, vaikka mikä kaunotar tulisi vastaan. En myöskään arvostele kauniita naisia, enkä rumia. En moiti, että muuten kaunis, mutta liian pienet rinnat. Minä pidän pienistä rinnoista, mutta en valikoi naisseuraani rintojen koon perusteella. Enkä väitä naista rumaksi, jos hänellä on kauniit kasvot, mutta isot rinnat. En myöskään yleensä arvostele naisia miespuolisille. Voin sanoa, että joku nainen on mielestäni kaunis, ja jossakin erittäin harvassa tapauksessa voin mainita, etten pidä jonkun naisen ulkonäöstä. Jälkimmäistä kartan tietoisesti. Minusta on kuitenkin moukkamaista moittia ketään oikeastaan mistään syystä, paitsi tietoisesta huonosta käytöksestä. Moitin silti. Mutta yritän kohdella kauniita(kin) naisia ihmisiksi.

Kauniit naiset ovat lisääntyneet. Siis... varmaan monet heistä ovat saaneet lapsia, mutta heidän itsensä lukumäärä on myös noussut. Syitä on kaksi: itse olen vähemmän kranttu kuin ennen ja naiset ovat oppineet meikkaamaan taitavasti. Katselin, kuten kai edellisessä tekstissäni mainitsin, meikkausvideoita Youtubesta, ja tulokset olivat hämmästyttäviä. Jopa sellaisista naisista, jotka eivät kasvoiltaan minua erityisemmin miellytä, tuli sopivalla käsittelyllä kaunottaria. Ja minä kun ennen väitin, että meikatkaa vain, kyllä se kasvojen perusmuoto sieltä alta näkyy. Pyörrän puheeni. Meikkaus tekee ilmeisen usein ihmeitä. Jopa röpönaamaisista miehistä saadan kaunottaria, parrattomista korealaispojuista puhumattakaan.

Yläkerran Isännälle kiitos, olen saanut elämäni aikana tutustua moneen kauniiseen naiseen ja joitakin heistä tunnen yhä. Ehkä haluni kohdella heitä ihmisiksi huutelun, kähmimisen ja arvostelun sijaan perustuu juuri tuntemiseen. Kauniiden naisten haloilmiö on edes jossain määrin kaikonnut mielestäni. Osa heistä on lapsellisia - ja näkemykseni mukaan osa heistä on lapsellisia juuri kauneutensa vuoksi: asiat ovat lutviutuneet helpolla, koska kaikkihan kauniita haluavat auttaa. Jos on aina päässyt helpolla, on vaikea ymmärtää toisten vaikeuksia. Toisaalta olen myös tutustunut lapsuudestaan asti hyväksikäytettyyn kaunottareen, joka ei osannut luottaa yhtään kehenkään. Hänelle kaikki miehet, minäkin, olivat uhkia. Naisiinkaan hän ei erityisesti osannut luottaa. Hän eli, ja elää, etupäässä eläinten kanssa. Yksi mielestäni kaunis nainen oli myös harvinaisen mukava. En tiedä, millainen hänen avioliittonsa ja muu elämänsä on. Ihmettelin kuitenkin, mikä tarve hänellä on olla mukava kaltaiselleni rumalle ja dorkalle möttiäiselle. Mutta ehkä hän nyt vain pitää ihmisistä. Ehkä minun ei kannata analysoida ihan kaikkea, vaan joskus tyytyä luottamaan ihmisten vilpittömyyteen.

Kaikesta tästä kauniiden naisten ylitarjonnasta ja heihin tutustumisesta johtuen olen alkanut ihailla meikkaamatta kauniita naisia. Ongelma on vain siinä, että sellaiseksikin voidaan nainen meikata. Ja ehkä mieskin. Jos olisin etsimässä parisuhdetta, alkaisin kulkea ihmistenilmoilla juuriharja kädessä...


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Nautical Aesthetics III

Luovaa kielenkäyttöä

Masennuksen hoito