Työpaikkahakemus II


ted

Markkinointitoimisto X


IDEANIKKARI

Osaan kehittää ikioman maailmankaikkeuden. Voin silputa vallitsevan todellisuuden ja koota sen uudelleen – mieleisilläni tavoilla. Informaation lisäksi tunnen exformaation. Olen luonut taidetta ja korjannut vanhoja laivoja. Olen viihdyttänyt ihmisiä tiedolla ja opettanut viihteellä. Saan heidät nauramaan vaikka bruttorekisteritonnin määritelmälle. Shokkien aiheuttaminen minulta sujuu, mutta enemmän arvostan mielihyvän herättämistä. Enimmiltään olen sanaseppo ja yllättävien ajatusten ystävä. Kun uusi muotisana on kaikkien suussa, olen jo puristanut siitä kaiken irti. Minua on turha takaisinkytkeä mukavuusalueellani ketterin menetelmin.

En ole osaaja – sitä ovat kaikki muut. Voin kyllä varmistaa, että osaaja toteuttaa ajatukseni tarkkaan. En ole master-henkinen, mutta kielikorvani on tarkka, värisilmäni terävä ja tuntoni herkkä. Tyytyväisyydestäni iloitsee koko lähipiiri.

Suuni on kiinni – ja pysyy myös. Kuitenkaan edes minä en saa ideoita tyhjästä. Jossakin on pakko tavata joitakuita, joidenkin kanssa on kehitettävä ja testattava mietteitä. Omassa klaanissa on parempi aprikoida porukalla. Liika keskinäinen kilpailu ja eripura eivät vahvista joukkuetta.

Pinnaltani olen pehmeä, helposti lähestyttävä. Sisälläni piilee raudanluja ydin. Kaikkeen en sovi, mutta joissain asioissa olen muita parempi. Abstraktit ideat ovat alaani. Kenties olen liian ihmisystävällinen, mutta se johtuu vain tavastani ajatella asioita laajasti.

Asun XXXssa ja ajattelin pysyä täällä. Viihdyn junassa ja voin tehdä sen osan töistäni vauhdissa, joka ei kaipaa jatkuvaa puhelinhälyä tai sähköpostittelua. Liian säännöllinen työaika jopa ahdistaa minua, joten joustoa löytyy. Viikonloput kuitenkin pyhitän purjehtimisille ja musisoinnille.

Olen ollut ansiotöissäkin. Tällä hetkellä olen jatko-opiskelija, mutta ei minusta taida tiedemiestä tulla. Lisätietoja löytyy CV:stäni, jonka olette löytävä liitteenä. Ajatuksiani voi tutkailla blogissani. Luettavaa siellä riittää koko ehtooksi. Alla linkkejä blogin etusivulle ja muutamaan ajatuskehitelmään:



Pyydän oivaltamaan, että tekstit ovat ainakin osin fiktiivisiä ja että mahdolliset poliittiset näkökannat eivät välttämättä vastaa henkilökohtaisia näkemyksiäni.

XXX:ssa 12.8.2014
ted

Voitteko uskoa! Yllä olevalla hakemuksella pääsin jatkoon kisailusta ideanikkarin työpaikasta markkinointifirmassa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Nautical Aesthetics III

Luovaa kielenkäyttöä

Masennuksen hoito